Pokrywanie należności mieszkaniowej żołnierzom
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | obronność |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Żołnierz, który jest najemcą lokalu mieszkalnego na podstawie decyzji administracyjnej albo zajmuje spółdzielczy lokal mieszkalny.
Przy składaniu wniosku należy posiadać oryginały załączników.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o pokrywanie należności mieszkaniowej
- Oświadczenia
- Załączniki:
- zaświadczenie organu administracji budynku lub spółdzielni budownictwa mieszkaniowego stwierdzające, że żołnierz jest najemcą lokalu mieszkalnego na podstawie decyzji administracyjnej albo zajmuje spółdzielczy lokal mieszkalny, oraz określające wysokość należności mieszkaniowych, z podaniem rachunku bankowego, na który należy dokonywać wpłat,
- cywilnoprawną umowę najmu lokalu mieszkalnego ze wskazaniem wysokości należności mieszkaniowych oraz oświadczenie wynajmującego określające formę płatności należności mieszkaniowych,
- akt notarialny (potwierdzoną kopię) ustanawiający lokal mieszkalny albo dom mieszkalny jako przedmiot odrębnej własności żołnierza, a także decyzję właściwych organów o zobowiązaniach pieniężnych z tytułu jego posiadania,
- zaświadczenie właściwego wojskowego komendanta uzupełnień stwierdzające pełnienie (odbywanie) służby przez żołnierza oraz podające okres, na jaki został on powołany do pełnienia (odbycia) służby,
- decyzję o uznaniu żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,
- decyzję o uznaniu żołnierza za osobę samotną,
- oświadczenie żołnierza, że lokal (dom) mieszkalny nie zostanie oddany w najem, podnajem lub do bezpłatnego używania.
- pełnomocnictwo (oryginał lub urzędowy poświadczony odpis) jeżeli takie zostało ustanowione.
Opłaty:
- wniosek i załączniki - zwolnione od opłat - art. 2 ust.1 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021, poz. 1923).
- pełnomocnictwo - opłata skarbowa 17,00 zł.
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg
Termin i sposób załatwienia:
Wniosek zostanie rozpatrzony w ciągu 30 dni
Tryb odwoławczy:
Strona wnosi odwołanie do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu Miasta Tarnobrzega).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Podstawa prawna:
- art. 131 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U z 2021, poz. 372 z późn. zm.)
- § 2 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 września 2015 r. w sprawie sposobu i trybu pokrywania należności i opłat mieszkaniowych osobom spełniającym powszechny obowiązek obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz członkom ich rodzin (Dz. U. 2015, poz. 1503 z późn. zm.)
Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.